Sitemap
Fietsersbond Oosterhout
Drimmelen Fietsersbond
Uitgelicht
You Tube
De Tuub december 2019
De Tuub juni 2018
De Tuub december 2017
De Tuub oktober 2017
De Tuub mei 2017
De Tuub mei 2016
De Tuub december 2016
De Tuub augustus 2016
De Tuub mei 2016
De Tuub december 2015
De Tuub oktober 2015
De Tuub mei 2015
De Tuub december 2014
De Tuub september 2014
De Tuub voorjaar 2014
Columns 2018
Columns 2017 (2)
Columns 2017 (1)
Columns 2017 (2)
Columns 2016
Columns 2015 (1)
Columns 2014
Fietsroutes 1
L
Inleiding beleidsplan
Home Pagina
Wie zijn wij?
Contact
Vacatures
Service

Links

Disclaimer


Home Pagina

  

.

.

Reacties op het Beleidsplan 2020 - 2025

< Vorige pagina 

sitemap

  

Breda en Etten-Leur

Etten- Leur

  

Fietsbepleit


1e reactie:


Met belangstelling heb ik het Beleidsplan gelezen. Met goede plannen en voorstellen. Op een aantal punten wel weinig concreet. Ik mis bijvoorbeeld aanpak van de volgende plaatsen # Kruising Oude Vest-Karnemelkstraat, verboden in te rijden, maar het gebeurt toch te vaak en daardoor gevaar voor fietsverkeer richting Keizerstraat # Ginnekenweg van PHendrikstraat tot singel. Hopeloos en levensgevaarlijk voor fietsers, veel bereden, te smal, ongeduldige automobilisten etc. # Idem Baronielaan. Wie heeft het opknappen op deze manier, zonder rekening te houden met langzaam verkeer, bedacht? En zo zal er nog wel meer zijn. mvg Anton

____________________________________________________


2e reactie:


Net het artikel in de krant gelezen. Dan komt bij mij de vraag op: zijn die mensen ooit op het Dr. Struyckenplein geweest. Daar worden fietsers gebruikt om de snelheid uit het verkeer te halen. Idioot gewoon. Ik mijd dat plein dus of rijd over het voetgangers deel. De persoon die dat heeft uitgevonden moeten ze een andere job geven Groeten Jan

____________________________________________________


3e reactie:


Ik ben het wel eens met 11 punten die jullie voorstellen (!), al denk ik dat lang niet alles haalbaar zal zijn.  Wat de 2- richtingen- fietspaden betreft. Als ik voor mezelf kijk waarom ik op een links van de weg gelegen fietspad rijd dan heeft dat altijd te maken met het zo doende verminderen van het aantal stoplichten dat ik moet passeren.

Door de scheiding van fietsers op aparte fietspaden naast het overige verkeer, is het bij kruisingen met verkeerslichten zo dat een automobilist die naar links moet één keer voor het verkeerslicht moet wachten (als het rood is, uiteraard) terwijl je als fietser die linksaf wil slaan twee keer voor het stoplicht moet staan wachten: één keer om de weg over te steken en dan nog een keer om linksaf te slaan en de volgende weg over te steken. Ik zou graag zien dat jullie je zouden willen inzetten voor het volgende systeem: alle verkeerslichten van de fietsers tegelijkertijd op groen en dan lang genoeg om twee keer (bij links afslaan) over te kunnen steken. Dat lijkt me rechtvaardiger en een stimulans i.p.v. een nadeel voor de fietsers. Als we dit zouden invoeren, dan zouden fietsers niet meer over links van de autoweg liggende fietspaden (in tegengestelde richting) hoeven te fietsen. Je kunt de fietspaden dan breed maken en breedte goed laten benutten maken voor de deelnemers van het fietspad met verschillende snelheden: de langzaam rijdende fietsers met een 'gewone fiets' en de snellere e-bikes en speed-pedalecs en eventueel snorscooters. (Anoniem)

____________________________________________________


4e reactie:


Wat een uitgebreid beleidsplan heeft de fietsersbond Breda opgesteld en mooi op tijd aangeboden aan de gemeente Breda zodat die alles mee kan nemen in hun plannen. Ik heb hier echt niets aan toe te voegen. Als al deze punten gerealiseerd zullen zijn moet het een feest zijn om in de gemeente rond te fietsen. Er zullen dan vast hier en daar nog wel dingen zijn die beter anders kunnen, maar dan zijn we wel al heel ver op de goede weg. Ik hoop dat dit plan nu eens echt eerlijk besproken gaat worden in de gemeenteraad. Dat punt voor punt aangegeven wordt wat men wel en wat men niet wil overnemen en waarom! Er staan zoveel voorstellen in waar ik geen enkel bezwaar tegen kan bedenken. Tja het enige argument kan geld zijn, maar weeg dat dan ook eerlijk af tegen andere gemeentelijke uitgaven en onderbouw waarom die belangrijker zijn. Fietsen is immers bovenal belangrijk voor een gezond leefklimaat, individueel en collectief! En soms kost het helemaal niets; Wat zou het bijvoorbeeld heerlijk zijn als fietsers bij stoplichten voortaan gewoon voorrang krijgen op wachtende energie slurpers... een ergernis die sinds de jaren vijftig overeind gehouden wordt door koppige bestuurders! Jos Brok

___________________________________________________

     Home <<<

  

Wil je ook reageren op het Beleidsplan, stuur dan je reactie naar: info@fietsersbondbreda.nl


Wij  publiceren dan je reactie op deze pagina...


N.B. ook niet leden kunnen uiterard reageren op ons Beleidsplan...